transmissie

Tandwielen vormen een grote weerstand. De soepheid wordt bepaald door de olie of vet.

Wij verlagen de weerstand, verhogen de levensduur tot wel 50 % en alles loopt zeer soepel.

Men mag de totale weerstand gevormd door de tandwielen niet verwaarlozen.

De olie is vandaag zeer goed, maar we kunnen met de vaste stoffen toch heel wat van de weerstand verminderen. Ook de slijtage wordt vooruitgeschoven met liefst 50 %.


De steeds dunnere olie laat vlot schakelen maar de draagfilm wordt brozer.

TA Betere smering, vlot schakelen minder geluid en 50 % minder slijtage.

Handgeschakelde versnellingsbak en differentieelbehandeling met teflon Geschikt voor alle industriële versnellingsbakken, handgeschakelde versnellingsbakken en differentiëlen in auto's, vrachtwagens etc. Beschermt alle tandwielen en gesmeerde oppervlakken. TA is een speciale mix van Teflon (polytetrafluorethyleen) en een synthetische anti-wrijvingsolie en een corrosiewerend additief. TA heeft geen invloed op de functie van de synchro-mesh-ringen. TA bevat Teflon-deeltjes in zorgvuldig op elkaar afgestemde maten. Onder extreme druk impregneren de kleinere Teflon-deeltjes de wrijvingsoppervlakken en op deze manier wordt de wrijvingsweerstand verminderd. Bij stilstand zijn onderdelen die niet onder de olie vallen, beschermd tegen corrosie. Wanneer de grotere deeltjes drijven en circuleren in de olie, ontstaat er een "kusseneffect" tussen de tandwielen. Dit "kusseneffect" is van groot belang, omdat het geluid veroorzaakt door kleine onregelmatigheden op lageroppervlakken vermindert of elimineert, wat vaak de oorzaak is van het bekende geluid in versnellingsbakken en differentiëlen. Veel moderne auto's hebben last van langzaam schakelen, vooral als de olie koud is. Dit heeft ertoe geleid dat sommige autofabrikanten een dunnere olie aanbevelen en in sommige gevallen automatische transmissieolie. Deze dunnere oliën zorgen voor een betere schakeling ten koste van de levensduur van de versnellingsbak, omdat de dunnere oliën niet de gewenste mate van drukbescherming hebben. Door zijn drukkarakteristieken zal de TA de bescherming aanzienlijk verbeteren, net zoals er een dramatische verbetering van de versnellingspook zal zijn.


Vermindert wrijvingsweerstand en vermindert zo vermogensverlies. Zachter schakelen. Minder lawaai. Verlengt de levensduur. Vermindert olielozingen. Verbeterde drukbescherming. Smering en corrosiebescherming bij stilstand. Verlaagt de werktemperatuur.